W Szwecji podobnie jak w wielu krajach Europy zachodniej kolej pasażerska znacząco zaczęła tracić na znaczeniu wraz z dynamicznym rozwojem motoryzacji już na początku lat 60'ch XX wieku. Koleje państwowe SJ w ramach "racjonalizacji" sieci rozpoczęły proces zawieszania ruchu na wielu mniej ważnych liniach, który trwał zasadniczo do lat 90'ch (gdy już nie pozostało wiele do likwidowania). Jednak nie wszędzie ten proceder doszedł do skutku - województwo Jönköping w południowej części Szwecji postanowiło sprzeciwić się decyzjom władz centralnych i w 1985 jako precedens w skali kraju powstał pierwszy przewoźnik regionalny "Krösatågen", prowadzący ruch na niektórych liniach skąd wycofały się koleje państwowe. Wraz z upływem lat sieć połączeń nieco się rozrosła łącząc także miejscowości z innych województw, aktualny schemat połączeń można obejrzeć TU. Na zdjęciu widać pierwsze w dobie pociągi na linii Halmstad - Värnamo, które rozkładowo krzyżują się w Smålandsstenar. Stan infrastruktury na tej linii odbiega znacznie od współczesnych standardów, to samo dotyczy także urządzeń SRK, gdyż zdecydowana większość sieci w Szwecji sterowana jest zdalnie z 8 "LCS-ów". Tu widzimy dla odmiany stację z urządzeniami mechanicznymi, bez semaforów wyjazdowych (stąd nakaz jazdy od dyżurnego). Posterunki obsadzane są tylko w czasie planowych krzyżowań, ten sam dyżurny obsługuje sąsiedni posterunek, gdy to tam wypada krzyżowanie osobowych.
Wracając do zdjęcia - z lewej mamy pociąg 7631 z Värnamo do Halmstad, z prawej gotowy do odjazdu 7630 relacji Halmstad - Nässjö.
Nawet jak teraz nie masz 2000 zdjęć do publikacji, to z biegiem czasu kolejne kwasy będą się robić historyczne i do publikacji, także spokojnie :)
Posted by vredny (guest) on 10.05.2015 20:15:09
Re: Paliwo i dyżurny
Co do paliwa, to na chwilę obecną nie posiadam ponad 2000 zdjęć nadających się do publikacji, ale dziękuję za wiarę w moje możliwości ;)
Co do dyżurnego - niestety nie wiem, spróbuję coś wyszperać!
Posted by Rafał Stec on 17.04.2015 21:43:04
Paliwo i dyżurny
W tempie jedno na tydzień paliwa powinno Ci starczyć gdzieś do kwietnia 2452 roku :P
Dyżurny między posterunkami przemieszcza się samochodem?
Posted by vredny (guest) on 15.04.2015 10:21:39
Re: Data
Owszem, na prawo od opisu jest taki parametr, dzięki za zwrócenie uwagi na zły rok ;)Co do projektu - zobaczymy jak szybko skończy mi się "paliwo" ;)
Posted by Rafał Stec on 09.03.2015 21:37:01
Data
Data wykonania zdjęcia to to takie małe szare obok opisu? A foto pod względem formy i treści jak zwykle ciekawe. Trzymam kciuki za powodzenie projektu "raz w tygodniu". ;)
Recent comments
Paliwo
Nawet jak teraz nie masz 2000 zdjęć do publikacji, to z biegiem czasu kolejne kwasy będą się robić historyczne i do publikacji, także spokojnie :)
Posted by vredny (guest) on 10.05.2015 20:15:09
Re: Paliwo i dyżurny
Co do paliwa, to na chwilę obecną nie posiadam ponad 2000 zdjęć nadających się do publikacji, ale dziękuję za wiarę w moje możliwości ;)
Co do dyżurnego - niestety nie wiem, spróbuję coś wyszperać!
Posted by Rafał Stec on 17.04.2015 21:43:04
Paliwo i dyżurny
W tempie jedno na tydzień paliwa powinno Ci starczyć gdzieś do kwietnia 2452 roku :P
Dyżurny między posterunkami przemieszcza się samochodem?
Posted by vredny (guest) on 15.04.2015 10:21:39
Re: Data
Owszem, na prawo od opisu jest taki parametr, dzięki za zwrócenie uwagi na zły rok ;)Co do projektu - zobaczymy jak szybko skończy mi się "paliwo" ;)
Posted by Rafał Stec on 09.03.2015 21:37:01
Data
Data wykonania zdjęcia to to takie małe szare obok opisu? A foto pod względem formy i treści jak zwykle ciekawe. Trzymam kciuki za powodzenie projektu "raz w tygodniu". ;)
Posted by wg (guest) on 09.03.2015 16:24:35